Domů / Novinky / Na konci války North American uvažoval o civilní produkci
Celkový přehled
PROVOZNÍ INFORMACE

 

Plastic Planet Shop

Kodymova 2539/8, Praha 5 - Stodůlky

telefon: 235 315 925

 

Otevírací doba  

Pondělí           po předchozí dohodě 
Úterý 12-18 hod.
Středa 12-18 hod.
Čtvrtek 12-18 hod.
Pátek 12-18 hod.
Sobota zavřeno 
Neděle zavřeno

 


Těšíme se na Vaši návštěvu 
 

obchodní tým Plastic Planet

email: shop@plasticplanet.cz

 

 

     

Odběr novinek

Na konci války North American uvažoval o civilní produkci

PlasticPlanet - Na konci války North American uvažoval o civilní produkci - PlasticPlanet    Na konci války společnost North American začala uvažovat i nad civilní produkcí. Výsledkem byl jednomotorový letoun celokovové konstrukce s čtyřmi místy na palubě a s příďovým zatažitelným podvozkem.

N.A. L-17A Navion (Korean War) & (Personal Command Airplane)
VALOM 1/72 Cat.Nos. 72106/72107
 

Na konci války společnost North American začala uvažovat i nad civilní produkcí. Výsledkem byl jednomotorový letoun celokovové konstrukce s čtyřmi místy na palubě a s příďovým zatažitelným podvozkem. V roce 1946 vzlétl první prototyp a jeho letové vlastnosti zaujaly i armádní letectvo, které pak letoun využívalo jako cvičný, průzkumný, spojovací a zásobovací. Válečný křest prožily Naviony v Koreji, mimo jiné i jako osobní stroje generálů Mc Artura, Walkera a Ridgwaye. Určitě mezi nejzajímavější kapitoly služby daného typu patří jeho nasazení na letadlové lodi USS Leyte. do současné doby je hojně využívám v civilním letectví a díky tomu není nouze o podklady ani o různá zbarvení. N.a. L-17a Navion se donedávna dal sehnat jen jako rezinový odlitek od frmy Constanza. Novinka nezapře short-runový původ – detaily a rytí na křídlech jsou velmi dobré, na trupu je jejich ostrost poněkud slabší.
 

Celý komplet nalezneme na jednom rámečku, samostatně jsou v sáčku přiloženy transparentní díly a leptaná planžeta. Na výběr máme ze dvou provedení překrytu, lepty vyšperkují především interiér a hlavní podvozkovou šachtu. Pro stavbu prvních sérií je nutné vyvrtat do plechů otvory pro podvozkové nohy, ale tento krok je v návodu podrobně vysvětlen. dle slov výrobce v dalších sériích již budou obsaženy šachty s předleptanými otvory pro usazení podvozkových noh. Model s malým počtem dílů určitě patří do kategorie méně komplikovaných staveb, ale nezbytná úprava leptů není pro začátečníky. Zbarvení v obou přebalech je atraktivní, můžeme si postavit i osobní stroj právě zmíněného Mc Arthura.