Domů / Novinky / Lehký kanonový motorový vůz pásový – Praga
Kategorie
Celkový přehled
PROVOZNÍ INFORMACE

 

Plastic Planet Shop

Kodymova 2539/8, Praha 5 - Stodůlky

telefon: 235 315 925

 

Otevírací doba:

 

Pondělí  po předchozí dohodě
Úterý     12-18 hod
Středa   12-18 hod
Čtvrtek  12-18 hod 
Pátek     12-18 hod 

Sob ota   zavřeno 
Neděle    zavřeno

 

Těšíme se na Vaši návštěvu

obchodní tým Plastic Planet

shop@plasticplanet.cz

 

 

     

Odběr novinek
EET

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

 

Lehký kanonový motorový vůz pásový – Praga

Lehký kanonový motorový vůz pásový – Praga - PlasticPlanet    Velitel PÚV 1 plk. Vltavský zaslal 23. května 1938 VTLÚ, relaci o průběhu jízdně-technických zkoušek vozidla LKMVP Praga, kterou zpracoval škpt. pěch. Štefan Čáni spolu s npor. pěch. Karlem Finkem.

Lehký kanonový motorový vůz pásový – Praga
 

AUTOR: JAROSLAV ŠPITÁLSKÝ
FOTO: ARCHIV DIFROLOGICKÉHO KLUBU, OLEGA SKVORCOVA A AUTORA

 


 

Vývoj s přihlédnutím k motorizaci kanonů proti útočné vozbě v roce 1938

 

Z relace velitele PÚV 1 plk. Vltavského se dovídáme:
 

Zkoušky s vozidlem LKMVP – Praga začaly dne 16. března 1938 a skončily dne 6. května 1938. S vozidlem bylo celkem ujeto 3 516 km z toho: asfaltová silnice 560 km, okresní silnice 1 461 km, polní cesta 250 km, rovinatý terén 1 023 km a těžký terén 222 km. Z toho bylo jeto s vozidlem – kanon nakolesněn – 300 km pouze na silnici, vzhledem na nevhodné provedení tažného oka jak na vozidle, tak i na kanonu, a 6 km v terénu. Zkouškami, které byly prováděny vždy s plně zatíženým a vystrojeným vozidlem, bylo zjištěno:

 Skutečná spotřeba a.p.h. na 100 km v litrech: silnice (asfalt, beton, kostka) 65 litrů, okresní silnice 67 litrů, polní a lesní cesty 111 litrů, pastviny a rovinatý terén 111 litrů, těžký terén a blátivé překážky 155 litrů. 

 Maximální rychlost v kilometrech: silnice (asfalt, beton, kostka) 50 km/hod., okresní silnice 40 km/hod., polní a lesní cesty 30 km/hod., pastviny a rovinatý terén 30 km/hod., těžký terén a blátivé překážky 18 km/hod. Zkoušky byly provedeny s dělem naloženým a nakolesněným.

 Průměrná cestovní rychlost km/hod.: silnice (asfalt, beton, kostka) 38 – 40 km/ hod., okresní silnice 30 – 35 km/hod., polní a lesní cesty 25 – 30 km/hod, těžký terén a překážky 12– 15 km/hod. Zkoušky byly provedeny pouze s dělem naloženým.

Terénní automobil Jawa během zkoušek v Milovicích

Pohyblivost, obratnost a šplhavost vozidla s kanonem naloženým: Vozidlo lehce zdolává terénní stupně a svahy – zkoušeno pouze do svahu 40 stupňů, lehce se pohybuje po suché i vlhké oranici. Taktéž se bez velkých obtíží v této oranici točí vpřed i vzad. Kolejové pásy nespadávají. Zkoušena jízda na 500 metrů v rovině (oranice na svahu nebyla k dispozici), vozidlo ujelo trať za dvě a půl minuty, to je 12 km/hod., oranice suchá. Průjezd obilím vzhledem k ročnímu období nebyl prováděn. Jízda na písčité cestě s pevným dnem na 500 metrů byla provedena na takzvané Ruské cestě na vojenském cvičišti v Milovicích s kanonem naloženým a ve vleku. Dosažená hodinová rychlost 26 km. Jízda písčinou bez pevného dna nebyla provedena.

Více se dočtete v časopise Plastic Planet č. 2/2018.