de Havilland Mosquito B.XVI/B.35/TT.35 1:72
Code: A04070Buy today, build tomorrow
we really do have the goods in stock
We are modelers
own store with professional advice – Kodymova 2539/8, Prague 5
Regular discounts
benefits for registered customers
Product detailed description
Od roku 1944 byl de Havilland Mosquito B.XVI dodáván letkám na frontové linii. B.XVI byl vývojem dřívější varianty B.IX, ale byla do něj začleněna nová přetlaková kabina, aby letoun mohl operovat ve vysokých nadmořských výškách. Ačkoli nebyl ozbrojen, B.XVI mohl nést bombový náklad o hmotnosti 3 000 liber. Nedlouho po zahájení výroby B.XVI byly na výrobní lince provedeny úpravy, které umožňovaly nošení 4 000librové bomby „Cookie“ neboli trháku, zbraně s ničivou ničivou schopností. Spojení síly těchto děsivých zbraní s legendární rychlostí a přesností bombardování spojenou s operacemi Mosquito umožnilo bombardovacímu velení udržovat tlak na nepřítele v posledních fázích druhé světové války. V této době, s prvním zkušebním letem 12. března 1945, byla poslední bombardovací verze Mosquito, B.35, v pokročilé fázi vývoje. Poháněn motorem Merlin 113/114, válka skončila dříve, než B.35 vstoupil do služby. Nicméně měl dlouhou kariéru u poválečného RAF a sloužil v operačním provozu až do začátku roku 1954. Když byl v květnu 1951 do služby RAF zaveden nový proudový náhradník za Mosquito, English Electric Canberra, byl Mosquito B.35 odsunut z operací na frontové linii a mnoho B.35 pokračovalo v provozu v sekundárních rolích i po přestavbě na remorkéry cílů. Tyto přestavby provedla společnost Brooklands Aviation Ltd se sídlem v Northamptonshire a byly označeny jako TT.35. Zůstaly v provozu u jednotek pro civilní protiletadlovou spolupráci (CAACU) až do vyřazení posledního v květnu 1963. Systém tažení cílů TT.35 sestával z větrem poháněného navijáku ML typu G s 6 000 stop (1824 m) nekroutícího se ocelového lana, které táhlo látkovou stabilizační laťku cíle.Be the first who will post an article to this item!
Add a comment
