Domů / Novinky / Tatra V855
Celkový přehled
PROVOZNÍ INFORMACE

 

Plastic Planet Shop

Kodymova 2539/8, Praha 5 - Stodůlky

telefon: 235 315 925

 

Otevírací doba  

Pondělí           po předchozí dohodě 
Úterý 12-18 hod.
Středa 12-18 hod.
Čtvrtek 12-18 hod.
Pátek 12-18 hod.
Sobota zavřeno 
Neděle zavřeno

 


Těšíme se na Vaši návštěvu 
 

obchodní tým Plastic Planet

email: shop@plasticplanet.cz

 

 

     

Odběr novinek

Tatra V855

PlasticPlanet - Tatra V855 - PlasticPlanet    Tatra V855, známější spíše jako aerosaně, vznikla na popud německé armády v roce 1942. Stroj byl, a dodnes je, zajímavý svou unikátní koncepcí pohonu vrtulí a použitím lyží namísto kol.

Tatra V855 - aerosaně 
Attack kits 1:72

AUTOR: PETR FILIP, KLUB Veselých Lepičů z.s.

Tatra V855, známější spíše jako aerosaně, vznikla na popud německé armády v roce 1942. Stroj byl, a dodnes je, zajímavý svou unikátní koncepcí pohonu vrtulí a použitím lyží namísto kol. Tato zdánlivě nesmyslná kombinace se totiž ukazovala vhodnou pro nasazení na širých ruských pláních. Vývoj dějin však sériovou výrobu překazil a na svět tak přišel pouze jeden prototyp, který můžeme dodnes obdivovat v Technickém muzeu Tatra. Na zmenšený model tohoto stroje se dnes zaměříme.

Díly stavebnice ukrývá krabice celkem běžných rozměrů, s pevným kartonovým dnem a polotuhým víkem, na němž jsou (dle mého vkusu) nijak oslňující kresby dvou možných barevných provedení kitu. Dvojí kresba má svůj smysl. Stavebnice s přídomkem prof totiž opravdu obsahuje
díly hned pro dva modely. Pro jeden z nich navíc nabízí odlévané vylepšení, umožňující stavbu s otevřenými dveřmi, kryty motoru a samotným motorem.

V plastovém sáčku nalezneme pro každý kit tři malé rámečky dílů (jeden z nich čirý), odlévané detaily a planžetu s leptanou ochranou mříží vrtule. Lisování je vcelku kvalitní, otřepů nalezneme jen minimum a rozhodně nijak nekomplikují stavbu, jedinou nepříjemností je propadlina
na dílu převodovky vrtule. Byla víceméně stejná na obou stavebnicích v krabici, lze tedy předpokládat, že bude na všech výliscích. V rámečku čirých dílů nalezneme kupodivu i několik součástí, jež průhlednost absolutně  nepotřebují, ale patrně se hodilo mít všechny tři rámečky přibližně
stejně velké. Samotná „skla“ jsou poměrně tlustá a při průhledu zkreslují. Pokud budete stavět vylepšenou verzi s otevřenými dveřmi, rozhodně nemáte šanci použít jiné než čelní sklo. Trochu na rozpacích jsem z použití čiré křehké hmoty na díl s nosníky brzdného válce. Ano, ulomil jsem je během stavby.

Také k odlévaným dílům musím bohužel mít jisté výhrady. Brzdný válec v mé stavebnici byl v jednom případě z evidentně poškozené formy, s částí lamel a bočním lemem naprosto zalitým. Zde zřejmě selhala výstupní kontrola, neboť kus pro druhý kit je v pořádku.
 

O stavbě
Samotný plast stavebnice se velmi dobře opracovává, a hlavní díly překvapivě dobře pasují k sobě. Trochu problém mi vznikl na střeše, kdy se mi prostě nepodařilo dopasovat díly tak, aby nevznikla viditelná spára, ale na druhou stranu, kde jinde a snáze tmelit než právě zde. Přepážka mezi kabinou a motorovým prostorem také vychází až nadprůměrně přesně trochu hůře se mi usazovala zadní lavice, ale nic dramatického. Větší boj nastal až s předními sedadly. Nevím, kde se stala chyba, ale sedadla jsou příliš široká, a po jejich vecpání do interiéru nezbývá mezi nimi místo na dvě ovládací páky, jež tam mají být umístěny. Sedadla také nepasují na výstupky nalisované na dílu podlahy. Zde to chce trpělivost a prostě si poradit.

 

 

Více se dočtete v časopise Plastic Planet č. 2/2018.